راه اندازی VPN سرور در ویندوز

چگونه یک سرور VPN روی ویندوز خود ایجاد کنید بدون اینکه  هیچ نرم افزاری نصب کنید

create-vpn-server-in-windows

ویندوز یک قابلیت ساخته شده برای  اینکه به عنوان یک سرور VPN عمل کند دارد، هر چند این گزینه پنهان است. این ترفند در هر دو ویندوز 7  و 8 کار می کند. سرور از پروتکل تونلینگ نقطه به نقطه (PPTP) استفاده می کند.

این می تواند برای اتصال به شبکه خانگیتان از جاده، انجام بازی های شبکه با شخصی، یا امنیت مرورگر وب شما در اتصال عمومی Wi-Fi مفید باشد. (برخی از دلایلی که شما ممکن است بخواهید از یک VPN استفاده کنید.)

محدودیت ها

در حالیکه این یک ویژگی بسیار جالب است، ممکن است راه ایده آلی برای  اینکه اجازه دهد VPN به شبکه محلیتان متصل شود نباشد.

  • شما توانایی انتقال پورتها از روتر خود را نیاز خواهید داشت .
  • شما باید ویندوز و یک پورت از PPTP سرور VPN مستقیما به اینترنت بدون حفاظت بگذارید که آن هم از نقطه نظر امنیتی ایده آل نیست . باید یک رمز عبور قوی استفاده کنید و استفاده از پورتی که پیش فرض نیست را در نظر بگیرید.
  • راه اندازی کنید و استفاده به عنوان نرم افزار مانند LogMeIn Hamachi و TeamViewer آسان نیست. بیشتر مردم احتمالا با بسته کاملی مانند این دو نرم افزار راحتتر خواهند بود.

ایجاد یک سرور VPN به جای خرید VPN

به عوض خرید VPN ابتدا، لازم است تا پنجره Network Connections را باز کنید. سریعترین راه برای باز کردن فشار دادن دکمه Windows و تایپ  ncpa.cpl و فشار دادن دکمه اینتر است.

open-ncpa.cpl-on-windows-8

دکمه Alt را فشار دهید، روی File menu که ظاهر شده است کلیک کنید و New Incoming Connection را انتخاب کنید.

windows-new-incoming-connection

اکنون شما می توانید حساب کاربری را انتخاب کنید و به صورت از راه دور متصل شوید. برای بالا بردن امنیت، شما ممکن است بخواهید یک حساب کاربری جدید ، محدود شده به جای اجازه وارد شدن VPN از حساب کاربری اولیه ایجاد کنید. ( روی Add someone کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.) اطمینان حاصل کنید که کاربری که اجازه دادید یک رمز عبور قوی دارد، زیرا یک رمز عبور ضعیف می تواند به وسیله حملات کرک شود. گرچه خرید VPN کماکان در parsvpn.online انجام میشود

windows-select-vpn-user-accounts

گزینه Through the Internet را انتخاب کنید برای اینکه اجازه اتصال VPN روی اینترنت را بدهید. شما همچنین می توانید اجازه اتصالات وارد شده بر روی مودم dial-up را بدهید، اگر سخت افزار dial-up را دارید.

allow-vpn-connections-through-the-internet

بعد از آن می توانید پروتکل های شبکه را انتخاب کنید که باید برای انصالات ورودی فعال باشد. برای مثال، اگر نمی خواهید افرادی که به VPN متصل شده اند به فایل های به اشتراک گذاشته شده و پرینتر شبکه محلی شما دسترس داشته باشند، می توانید گزینه File and Printer Sharing را غیر فعال کنید.select-vpn-networking-protocols

بر روی دکمه  Allow access کلیککنید و بعد از آن یک سرور VPN راه اندازی می شود.

allow-vpn-access-in-windows

اگر می خواهید ویژگی سرور VPN را غیر فعال کنید، می توانید آیتم  اتصالات ورودی را از پنجره Network Connections حذف کنید .

delete-incoming-connections-vpn-server

راه اندازی روتر

شما اکنون باید به صفحه تنظیمات روتر وارد شده و پورت 1723 را به آدرس IP از کامپیوتر که سرور VPN را روی آن راه اندازی می کنید انتقال دهید.

برای حداکثر امنیت، شما ممکن است بخواهید یک پورت انتقال دستور ایجاد کنید که پورتهای خارجی (مانند 23243 ) را به پورتهای داخلی 1723 بر روی کامپیوتر شما انتقال دهد. این به شما اجازه اتصال به سرور VPN  استفاده کننده پورت 23243 را می دهد، و شما را از برنامه های مخرب که اسکن می کنند و به طور خودکار تلاش می کنند به سرورهای VPN که روی پورت پیش فرض در حال اجرا شدن هستند متصل شوند حفاظت می کند.

شما می توانید استفاده یک روتر یا فایروال را تنها برای اینکه به اتصالات وروی از آدرس های IP مخصوص اجازه دهند در نظر بگیرید.

برای اینکه مطمئن شوید همیشه می توانید به سرور VPN متصل شوید، ممکن است بخواهید سرویس DNS فعال مانند DynDNS را روی روتر خود راه اندازی کنید.

اتصال به سرور VPN شما جایگزین خرید کریو

برای اتصال به سرور VPN، شما ممکن است به آدرس IP عمومی کامپیوتر خود نیاز داشته باشید (آدرس IP در اینترنت است) یا آدرس DNS پویا است، اگر شما یک سرویس DNS پویا در بالا راه اندازی کرده اید.

گزینه Connect to a network در در ویندوز استفاده کنید و آدرس IP عمومی کامپیوتر خود را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبوری را که برای وارد شدن ایجاد کرده بودید در دسترس قرار دهید.

image148

در آخر هم خرید vpn از سایت parsvpn را پیشنهاد میکنیم.

خرید کریو و خرید VPN در parsvpn.online